SZELEK SZÁRNYÁN AZ ADRIÁN - 14.


Egy fotót készítettünk még a felmutatott kapitányi igazolványokkal és elkötöttük a hajónkat és a Vangelis, Új Világ szimfóniájára kifutottunk a zadari kikötőből és irányt vettünk Biograd felé. Tekintettel a felsőfokú vizsgaeredményeikre pezsgőt bontottunk a kapitányok tiszteletére, amelyet úgy durrantottunk el, mint egy hajóágyú üdvözlő lövését.

Adriai élménybeszámoló

Először motorral, majd egy-két mérföld után vitorlára váltottunk és az új kapitányok gyakorolhatták az újonnan szerzett vizsga gyakorlati részét is. Úgy terveztük, hogy Biogradba 18,00-19,00 felé érkezünk meg. Közben a szél fordult és kicsit felerősödött, visszafelé is párszor takkot váltottunk, de nagyon jól vitorláztunk Sukosan felett, majd annak elhagyása után a Biogradtól észak-nyugatra elterülő kis szigetek közt lavíroztunk, cirkáltunk és bőven volt, mit figyelni, mert olyan részek is vannak, ahol veszélyek leselkednek a tapasztalatlan hajósokra. Turan és Filip-Jakov elhagyása után a Biograd előtti vizekre értünk, ahol motorra váltottunk és így futottunk be a kikötőbe péntek este felé, hogy egy jó kikötés után még egy jó vendéglői vacsorával ünnepeljük meg a kapitányaink kitűnő vizsgaeredményeit, mert mi nemcsak reméltük, de tapasztalatból már tudtuk, hogy Poseidon mindig megteríti a mediterrán ember asztalát, és oda meghívhat bennünket is a tenger gyümölcseiből egy kiadós jó vacsorára.

A visszaérkezés örömére megjelent az utazási iroda többségi tulajdonosa, egy kedves vékony, szikár fiatalember, akiről megtudtuk, hogy tanítja és könyveket is ír a vitorlázásról. A vitorlázási tapasztalatainkat elmondtuk a találkozáskor és egy jó beszélgetés után lassan készültünk a búcsúvacsorához. Megfürödtünk, átöltöztünk és az óvárosi tengerpartot, végigcserkésztük, de kis szellős matróz kocsmát nem találtunk, ezért végül egy elegáns étterembe ültünk be tengeri herkentyűket enni. Ahányan voltunk, annyiféle vacsorát rendeltünk és mindegyiket össze-vissza kóstoltuk, sörrel, illetve borral öblögettük a falatokat. Nagyon finom volt mindegyik. Az este folyamán a fehér asztalnál kicsit kiértékeltük a vitorlázást és közös véleményünk az volt, hogy nem csalódtunk, bár talán kicsit több vitorlázást és kevesebb motorozás jobb lett volna, de hát ez a dolog szélfüggő. Az éttermünk neve stílusosan, „Akvárium” volt, nagyon jól éreztük magunkat és a teljes partszélességben szóló zene hangjai mellett szedelőzködtünk fel, és éjfél tájt elvitorláztunk a hajónkhoz. Alvás előtt még rakodtunk egy kicsit, hogy reggel kevesebb legyen a cuccolni való, bár a kikötésünk után a nagyobb csomagokat már az előálló kocsi csomagtartójába kihordtuk, reggelre csak a ruhánk, a kaja és a fürdőcuccok voltak még elpakolandók.

Nagyon meleg volt az éjszaka, de azért tűrhetően átaludtuk az utolsó éjszakát a vitorlás kalandunknak és reggel megállapítottuk, hogy talán nincs még egy ilyen szép hely és csodás éjszaka a mesterséges holdak alatt és nem csodáltam, volna, ha búcsúzáskor a legénységnek, azaz a lányságnak az arcuk fényét egy-egy könnycsepp magkarcolt volna. 6,00 óra tájban ébredtünk és kezdtünk készülni a hazautazásra. Reggelizés, megint friss kenyér és minden finomság volt. Még átnéztük a hajót, hogy mindent elcsomagoltunk –e, és még egyszer megállapítottuk, hogy a vitorlázás kitűnően sikerült. Úti szendvicseket készítettünk és körülbelül 10,00 óra tájban érzékeny búcsút véve autóba szálltunk és újfent két autóval vettük az irányt hazafelé. A Pritvicei Hotel Jesoro volt megint az első pihenőhely, ahol még láttuk televízión a világbajnokság spanyol-koreai meccs befejezését a 11-es rúgásokkal. Tehát a világbajnokságból sem maradtunk ki izgalom nélkül. A Pritvicei kiszállásnál a sérült bal combom fokozódó érzékenységét észleltem, tekintettel a folyamatos ülésre és érdekességként megállapítottam, hogy a comb külső oldalán lévő ideg fájdalma fokozódott, biztos a heg kialakulása kicsit körbefogta és ezért alakult ki jobban a nyilalló fájdalom, bár a sérülés alatt továbbra sem éreztem tenyérnyi területen a bőrömet.

Pritvice után kellemesen utaztunk hazafelé és Karlovánál az autópályán még jól fel is gyorsultunk. A kocsiba kellemes időt varázsolt a légkondicionáló, mert amikor tankolni kiszálltunk, mintha fejbe vágott volna a meleg bennünket. A kocsiban a lányok hátul jót aludtak, Zsolti vezetett hazáig és ő volt a kormánynál elvégre egyedül ő a kapitány közülünk. 10,00 óra körül értünk a magyar határra és hamar átjutottunk. Fagyira valahol meg akartunk állni, de nem jött össze. Innen már telefonoztunk és Judit tudott beszélni a testvérével, és úgy határoztak, hogy vonattal mennek tovább, mert így Pesten is a nagy csomagokkal célszerűbben tudnak hazaérkezni. Keszthelyen a gyorsvonatot még elértük, a lányokat felraktuk és fagylalttal ellátva vonattal elindultak. Mi pedig kocsiba ülve Alsóőrsre értük 17,15-kor, tehát hazaérkeztünk. Bezárult a kör, innen indultunk egy hete és most egy héttel később este ugyanoda érkeztünk. Ha megvonjuk az eltelt idő egyenlegét, akkor az elmúlt egy hét egy típusú nyaralást, vitorláséletet ismertetett meg velünk, amit más magyarok is sokan felfedeztek, kellemes szabadság eltöltésként .A mindennapok taposómalmába egy kis vitorláskalanddal kényeztettük magunkat.

Nagyon jól éreztük magunkat és másoknak is tudjuk ajánlani a jacht kirándulást az Adrián!














1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14
 

HAJÓBÉRLÉSI ABC

1. Kiválasztják a hajózási területet, mely helyen hajóznának legszívesebben (kikötő). Hányad magukkal szeretnének kikapcso­lódni, melyik időpontban és milyen típusú hajót szeretnének bérelni az Adrián.

2. Ajánlatot kérnek tőlünk a fenti szem­pontok alapján.

3. On-line rendszerünkkel azonnal ellen­őrizzük a bérelhető hajókat, ajánlatot kül­dünk írásban vagy telefonon, melyben a megadott szempontoknak megfelelő, lefog­lalható hajók, illetve alternatív lehetőségek találhatók.

4. A rendelkezésre álló hajók közül kivá­lasztják a megfelelőt.

5. 7 napos opciót (előfoglalási jogot) ké­rünk a hajóra, valamint megküldjük a hajóbérleti szerződést aláírásra.

6. Az opció érvényességi idején belül alá­írva visszajuttatják a szerződést és befize­tik, vagy átutalják a foglalási díjat, 30 - 50%-át a teljes bérleti díjnak.

7. Lefoglaljuk a hajót.

8. Átadjuk, a hajóval, a kikötővel és a hajózási körzettel kapcsolatos tudnivalókat tartalmazó dokumentációt.

9. A megadott határidőre befizetik, átutal­ják a bérleti díj hátralévő részét és rendel­kezésre bocsátják a szükséges adatokat az utaslista (crewlist) kiállításához.

10. Utazás és hajóátvétel előtt eljuttatjuk a Boardpass-t, azaz a hajóra lépési enge­délyt is, amennyiben a hajótulajdonosnak szükséges.

11. A bérleti idő kezdetére Ön leutazik a kikötőbe, lista szerint átveszi a hajót a bá­zisvezetőtől. Leellenőrizendő a hajó állapo­ta, megbízhatósága.

12. Kifizetik a letétet, illetve letétbiztosí­tást, valamint a helyben fizetendő megren­delt extrákat.

13. A hajózás ideje alatt remekül érzik magukat. (Ez a legfontosabb lépés!)

14. A megadott határidőre visszaérkez­nek a kikötőbe, ahol leellenőrzik és átveszik a hajót, ugyanúgy, mint ahogy azt indulás­kor tették. A bázisvezető visszafizeti a leté­tet.
Ön már a következő nyaralás tervein gon­dolkodhat!